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»Vrummmummmmm FVISH!«

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Produktnummer: 18d801b4083f6c4aec8317d809d1693023
Autor: Mauch, Addrich
Themengebiete: Sound Studies digital games gameplay experience game worlds heterotopias immersion sounds and music soundscapes video games video game sounds
Veröffentlichungsdatum: 21.08.2024
EAN: 9783963173837
Auflage: 1
Sprache: Englisch
Seitenzahl: 268
Produktart: Kartoniert / Broschiert
Verlag: Büchner-Verlag
Untertitel: Soundscapes as Part of Constant Conversations in Action-Adventure Video Game Heterotopias
Produktinformationen "»Vrummmummmmm FVISH!«"
Soundscapes are a key aspect in video games. Addrich Mauch presents a new set of methods for ethnomusicological field research and game sound analysis in game spaces. He aims to explore how gameworlds are created, manipulated, and experienced through sound and music. Fictional worlds in video games can be seen as worlds within worlds, mirroring what is outside and therefore be called heterotopias – real sites that are in relation to all other cultural, social, and physical sites of our society. Interaction is an essential aspect in describing those gameworlds; visual and auditory channels work together in supporting the gameplay as the primary feature of communication in video games. Mauch’s proposed theory provides deeper insights of the coded constant conversation between player and computer, demonstrated on the fieldwork studies and analysis of »Horizon Zero Dawn« (Guerilla Games 2017), »Star Wars Jedi: Fallen Order« (Respawn Entertainment 2019) and »Assassin’s Creed Valhalla« (Ubisoft 2020). Soundscapes sind ein zentraler Aspekt in digitalen Spielen. Addrich Mauch stellt eine Reihe neuer Methoden für die musikethnologische Feldforschung und die Analyse von Sounds in Spielwelten vor und will Antworten darauf geben, wie diese durch Sound und Musik kreiert, manipuliert und erlebt werden. Fiktive Welten in digitalen Spielen werden als Heterotopien verstanden, als reale Orte, die in Beziehung zu allen anderen kulturellen, sozialen und physischen Orten unserer Gesellschaft stehen. Interaktion ist bei der Beschreibung digitaler Welten zentral – visuelle und auditive Kanäle wirken zusammen und unterstützen das Gameplay als primäres Mittel der Kommunikation in digitalen Spielen. Die von Mauch vorgeschlagene Theorie bietet tiefere Einblicke in die kodierte Konversation zwischen Spieler*innen und Computer, illustriert durch die Feldstudien und Analysen von »Horizon Zero Dawn« (Guerilla Games 2017), »Star Wars Jedi: Fallen Order« (Respawn Entertainment 2019) und »Assassin’s Creed Valhalla« (Ubisoft 2020).
Bücherregal gefüllt mit juristischen Werken

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