The Paradox of Points
Köcher, Sören
Produktnummer:
1819ee107055494cfe813dad1bcdbedb85
Autor: | Köcher, Sören |
---|---|
Themengebiete: | Consumer choice behavior Experimental research Loyalty program memberships Theories of choice Violations of rational choice theory |
Veröffentlichungsdatum: | 21.04.2015 |
EAN: | 9783658095420 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 163 |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Verlag: | Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH |
Untertitel: | Theoretical Foundation and Empirical Evidence of Medium Magnitude Effects in Loyalty Programs |
Produktinformationen "The Paradox of Points"
In his research, Sören Köcher provides valuable insights on the paradoxical effects of the magnitude of a loyalty program medium—i.e. the sheer number of points, miles, or stamps credited for every purchase and required for reward redemption—on the central consumer decisions in loyalty program memberships. In sum, the results of twelve empirical studies reveal that high magnitude currencies improve the attractiveness of medium collection but entail reluctant medium spending behavior. These findings provide important implications for a more efficient usage of loyalty programs in business practices. In addition, this dissertation discovers a violation of one of the most fundamental assumptions of rational choice theory and thus contributes to a better understanding of when and why people deviate from rational decision-making.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen