The Mind and Teachers in the Classroom
Low, Remy Y. S
Produktnummer:
1848ea6d21ecdc4a948da0e9be1716277c
Autor: | Low, Remy Y. S |
---|---|
Themengebiete: | Buddhism Critical Pedagogy Culturally Responsive Pedagogy Mindfulness Teacher Education learning and instruction |
Veröffentlichungsdatum: | 02.06.2021 |
EAN: | 9783030703837 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 130 |
Produktart: | Gebunden |
Verlag: | Springer International Publishing |
Untertitel: | Exploring Definitions of Mindfulness |
Produktinformationen "The Mind and Teachers in the Classroom"
This book explores what mindfulness could mean for teachers and educational researchers. Moving beyond popular platitudes about mindfulness, the author provides a conceptual map for understanding the different ways in which mindfulness can be recommended to teachers. Covering the key features of Buddhist, psychological and socially engaged forms of mindfulness, this book critically examines the different ways mindfulness is defined, what problems it is meant to address, and the ways that claims about mindfulness are made. It argues that each approach to mindfulness implies an ideal of what a ‘good teacher’ should be. It will be of interest and value to teacher educators, educational researchers and scholars of mindfulness within education.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen