The Long Tail of Tourism
Produktnummer:
183c89c749c76b451b8a9050f564d652e8
Themengebiete: | Holiday specialists Mass-customisation Niche´ marketing eTourism mass-tourism |
---|---|
Veröffentlichungsdatum: | 18.04.2011 |
EAN: | 9783834930620 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 220 |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Herausgeber: | Papathanassis, Alexis |
Verlag: | Betriebswirtschaftlicher Verlag Gabler |
Untertitel: | Holiday Niches and their Impact on Mainstream Tourism |
Produktinformationen "The Long Tail of Tourism"
Over the last decades, mass-tourism and the emergence of the holiday package have transformed recreational travel from a ‘luxury for the few’ to a ‘commodity for the many’. The ever-increasing demand for individuality, enabled by information technologies and the internet, has given rise to numerous, rapidly-expanding holiday niches and a corresponding explosion of specialists. The resulting ‘long tail’ of holiday offerings implies dramatic shifts in the sector’s concentration levels and its competitive dynamics. In order to examine the applicability and validity of this scenario, a number of key holiday niches are examined in terms of their demand development, supplier landscapes, operational challenges and future potential.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen