The Ethics of Internet Research
McKee, Heidi, Porter, James E.
Produktnummer:
1832ffa029a29b4192b232a9b748ba4240
Autor: | McKee, Heidi Porter, James E. |
---|---|
Themengebiete: | Internet research World Wide Web casuistry ethics human subjects informed consent methodology research ethics rhetoric |
Veröffentlichungsdatum: | 29.08.2009 |
EAN: | 9781433106606 |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Verlag: | Peter Lang Publishing Inc. New York |
Untertitel: | A Rhetorical, Case-Based Process |
Produktinformationen "The Ethics of Internet Research"
Drawing from interviews with Internet researchers from across the globe who work in diverse disciplines and in a wide array of online venues, this book examines ethical issues and questions that Internet researchers may encounter throughout the research process. Although the ethics of Internet research are complex, the aim of the book is to provide a rhetorical, case-based process to aid researchers in ethical decision making. In doing so, the book provides Internet researchers with useful resources and heuristics for engaging in ethical practices, interactions, and problem solving for their research.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen