The Economics of Commodity Promotion Programs
Produktnummer:
1884739533e7ea404f98bedb3f638fcc34
Themengebiete: | Agrarprodukt Kalifornien Kosten-Nutzen-Analyse Sales-promotion Werbung Öffentliche Förderung |
---|---|
Veröffentlichungsdatum: | 06.04.2005 |
EAN: | 9780820472713 |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | Gebunden |
Verlag: | Peter Lang Publishing Inc. New York |
Untertitel: | Lessons from California |
Produktinformationen "The Economics of Commodity Promotion Programs"
Mandated agricultural commodity promotion programs – such as «Got Milk» – are highly visible, economically important, and controversial. In recent years, these programs have spent more than $1 billion on generic commodity promotion. They are authorized by producer referenda and funded using mandatory commodity taxes on producers and/or handlers. These programs have been the subject of much dispute and litigation, especially in California, which is home to a large number of them. This book takes a comprehensive look at the economic consequences and the resulting legal implications of commodity promotion programs in California, and distills the key consequences for similar programs on a national scale.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen