The Digital Popular in India
Produktnummer:
1826d0afa701484c408a4a0833fe79a127
Themengebiete: | Indian culture digital culture performativity popular culture populism post-liberalization |
---|---|
Veröffentlichungsdatum: | 25.11.2023 |
EAN: | 9783031394348 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 146 |
Produktart: | Gebunden |
Herausgeber: | Kadavath, Vipin K. Yadav, Deepali |
Verlag: | Springer International Publishing |
Untertitel: | Mainstreaming the Marginal |
Produktinformationen "The Digital Popular in India"
This book will look at digital popular cultures in the post-millennial Indian context and trace patterns of consumption and forms of agency that it engenders thus offering an interpretative analysis of digital content on different platforms.The book consists of three sections. The first section centres around novel practices such as transnational consumption of digital popular content. The second section deals with influencer marketing and the ways in which mediated personalities get transformed. The third section includes textual analysis of OTT and other digital content in order to understand its effects on refashioning social identities such as class caste and gender.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen