Zum Hauptinhalt springen Zur Suche springen Zur Hauptnavigation springen
Haben Sie Fragen? Einfach anrufen, wir helfen gerne: Tel. 089/210233-0
oder besuchen Sie unser Ladengeschäft in der Pacellistraße 5 (Maxburg) 80333 München
+++ Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands
Haben Sie Fragen? Tel. 089/210233-0

The Cultural Politics of Femvertising

128,39 €*

Versandkostenfrei

Produktnummer: 1813ab26c7547d4e61b915b30d7bc3d97c
Themengebiete: Consumer culture Female empowerment advertising Female focused advertising Feminism in advertising Feminist branding Gender and advertising Gender and media Pinkwashing
Veröffentlichungsdatum: 19.05.2022
EAN: 9783030991531
Sprache: Englisch
Seitenzahl: 237
Produktart: Gebunden
Herausgeber: Gwynne, Joel
Verlag: Springer International Publishing
Untertitel: Selling Empowerment
Produktinformationen "The Cultural Politics of Femvertising"
This book addresses the merits and limitations of femvertising, explores the operations of advertising and commodity feminism in a global context, and presents case studies from Anglo-American, South American and East Asian national contexts. The range of topics include the femvertising of beauty products, contraception, lingerie, breast cancer awareness, financial services and corporate branding. Focusing on the ways in which neoliberalism and postfeminism interact with foundational issues of feminist politics, the chapters in this book situate global femvertising as a complex and exciting advertising strategy which holds the potential for social change amidst an uneasy cohabitation with capitalism and commercial culture.
Bücherregal gefüllt mit juristischen Werken

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?

Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.

Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl

Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München

Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen