Zum Hauptinhalt springen Zur Suche springen Zur Hauptnavigation springen
Haben Sie Fragen? Einfach anrufen, wir helfen gerne: Tel. 089/210233-0
oder besuchen Sie unser Ladengeschäft in der Pacellistraße 5 (Maxburg) 80333 München
+++ Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands
Haben Sie Fragen? Tel. 089/210233-0

Social Influence on Digital Content Contribution and Consumption

53,49 €*

Versandkostenfrei

Produktnummer: 18e48a274fcd854c6a94b3cbab11d018b4
Autor: Ma, Xuejing
Themengebiete: Content Consumption Content Contribution Content Monetization Digital Content Social Incentive Social Influence Social Interaction Social Media Social Motive User-Generated Content
Veröffentlichungsdatum: 30.09.2024
EAN: 9789819967391
Sprache: Englisch
Seitenzahl: 196
Produktart: Kartoniert / Broschiert
Verlag: Springer Singapore
Untertitel: Theories, Empirical Analyses, and Practices
Produktinformationen "Social Influence on Digital Content Contribution and Consumption"
This book examines users’ digital content contribution and consumption behavior from a social perspective. Digital content is everywhere—from search results on search engines to posts on social media. Incentivizing users to contribute abundant content and motivating users to engage in and pay for digital content are vital for online platforms, especially those relying on digital content generated by users. This book develops a theoretical framework to incorporate social influence, including social presence, social interaction, social comparison, social loafing, and social relationships, in users’ digital content contribution and consumption decisions. Further, using a large volume of data from online platforms, the author empirically studies the role of social interaction in digital content provision and monetization from the supply side. Also, regarding the digital content demand side, this book explores how to boost content consumption via social motives and social norms. The bookenriches the understanding of social influence in digital content contribution and consumption and provides practical suggestions for digital platforms’ mechanism design.
Bücherregal gefüllt mit juristischen Werken

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?

Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.

Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl

Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München

Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen