Short- and Long-Term Modality Effect in Multimedia Learning
Ruf, Alessia
Produktnummer:
183e3c18b8a8e541ed8aae6ab1cb1d9d82
Autor: | Ruf, Alessia |
---|---|
Themengebiete: | E-learning Eye-tracking Modality principle Self-paced and system-paced learning Split attention effect Visual and auditory learning |
Veröffentlichungsdatum: | 15.01.2016 |
EAN: | 9783658124298 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 44 |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Verlag: | Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH |
Produktinformationen "Short- and Long-Term Modality Effect in Multimedia Learning"
In a multimethod laboratory study Alessia Ruf compared multimodal learning in system-paced and self-paced environments over time. The results show that overall participants achieved the highest learning success in short- and long-term when they learned with visual texts and controlled the learning time by themselves. These results reveal a general impression of the modality effect, show possibilities to improve e-learning systems and give recommendations for further research.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen