Scientific experimentation in the classroom
Hofer, Ingrid
Autor: | Hofer, Ingrid |
---|---|
Veröffentlichungsdatum: | 31.07.2025 |
EAN: | 9786202333559 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 172 |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Verlag: | Our Knowledge Publishing |
Untertitel: | Comparison between genetic-Socratic-exemplary teaching and workshop teaching |
Produktinformationen "Scientific experimentation in the classroom"
This study compares 'workshop teaching' and 'genetic-Socratic-exemplary' teaching in relation to the performance of scientific experiments. The central field of investigation is the understanding of chemical processes and the corresponding increase in knowledge. As part of this empirical study, a series of scientific experiments were designed and carried out in two Year 5 classes using different teaching methods. Independent and critical questioning and examination of the lesson topics are central to both teaching methods. The aim of this study is to determine how motivation and ambition can be activated and subject knowledge established.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen