Rules of Behavior and Interaction in German and Brazilian Classrooms
de Castro Modl, Fernanda
Produktnummer:
18d615450b58a14b2681a6e9dcdb23f11c
Autor: | de Castro Modl, Fernanda |
---|---|
Themengebiete: | Applied Linguistics Discourse Analysis Intercultural Pedagogy School Culture |
Veröffentlichungsdatum: | 11.05.2017 |
EAN: | 9783631667347 |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Verlag: | Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften |
Untertitel: | (Inter)cultural Uses of the Word in Schools |
Produktinformationen "Rules of Behavior and Interaction in German and Brazilian Classrooms"
This book synthesizes the results of fieldwork conducted using the method of participant observation in German and Brazilian classrooms at the same level of education (the German «vierte Klasse» of the «Grundschule» and the Brazilian 5th grade of elementary school). The author analyzes the phenomenon of distancing as related to linguistic and discursive behavior which is manifest through the use of the word in classroom interactions. This intercultural research contributes to a reevaluation of the understanding of classroom culture and to the perception of what cultural aspects inform institutional behavior within schools. The discursive analyses of transcribed classroom scenes and of narrative vignettes reveal aspects of the school within both culture and school culture.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen