Rhetoric Online
Warnick, Barbara, Heineman, David S
Produktnummer:
184d881cfb5e464fe4b98f00ef63394745
Autor: | Heineman, David S Warnick, Barbara |
---|---|
Themengebiete: | Communication Internet Media Political Communication Rhetoric Rhetorik Social Movements political campaigns public discourse social media |
Veröffentlichungsdatum: | 09.02.2007 |
EAN: | 9781433113291 |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Verlag: | Peter Lang Publishing Inc. New York |
Untertitel: | The Politics of New Media |
Produktinformationen "Rhetoric Online"
The second edition of Rhetoric Online: The Politics of New Media has been extensively revised and expanded in order to systematically examine how rhetorical theory can be applied to political activity across a wide range of new media technologies. Warnick and Heineman study the web as a public sphere, touching on how websites, social media, smartphone applications, blogs, viral video, and web-based anti-institutional practices such as hacktivism impact everything from electoral politics to activism. Furthermore, they provide critical insight into how rhetoricians might consider existing theories of persuasion, identity, narrative, intertextuality, social movements, and more in the context of evolving new media technology. This edition contains completely new chapters on viral video, social identity and social media, and anti-institutional politics online.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen