Referent Similarity and Nominal Syntax in Task-Based Language Teaching
Lambert, Craig
Produktnummer:
188925da8b3d0848f69e3b0970b4b063f1
Autor: | Lambert, Craig |
---|---|
Themengebiete: | Abstract Lexis Comparative Structures Syntactic Complexity Task-based Language Teaching (TBLT) Task Sequencing literary diction |
Veröffentlichungsdatum: | 30.01.2019 |
EAN: | 9789811330889 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 154 |
Produktart: | Gebunden |
Verlag: | Springer Singapore |
Produktinformationen "Referent Similarity and Nominal Syntax in Task-Based Language Teaching"
This volume addresses an important gap in the literature on task design and second language use. Building on insights from over 50 years of research on the relationship between task demands and language use, it examines how referent similarity relates to developmentally-relevant variation in the use of nominal structures, comparative structures and abstract lexis among first and second language speakers of English. In addition to providing an empirical basis for future research on tasks, it shares both theoretical and practical information on task design, which will greatly benefit curriculum and material developers.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen