Zum Hauptinhalt springen Zur Suche springen Zur Hauptnavigation springen
Haben Sie Fragen? Einfach anrufen, wir helfen gerne: Tel. 089/210233-0
oder besuchen Sie unser Ladengeschäft in der Pacellistraße 5 (Maxburg) 80333 München
+++ Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands
Haben Sie Fragen? Tel. 089/210233-0

Quest for World-Class Teacher Education?

53,49 €*

Versandkostenfrei

Produktnummer: 16A26432481
Autor: Li, Jun
Themengebiete: Bildungspolitik Empirische Sozialforschung Erziehungswissenschaft Management / Organisationsmanagement Organisationsmanagement Politik / Bildung Pädagogik / Erziehungswissenschaft Sozialforschung / Empirische Sozialforschung
Veröffentlichungsdatum: 03.08.2016
EAN: 9789811008351
Auflage: 001
Sprache: Englisch
Seitenzahl: 276
Produktart: Gebunden
Verlag: Springer Springer Nature Singapore Springer Singapore
Untertitel: A Multiperspectival Study on the Chinese Model of Policy Implementation
Produktinformationen "Quest for World-Class Teacher Education?"
Utilizing a case study method and a Multiperspectival Approach, this volume presents a pioneering, in-depth study about Chinäs teacher education policy since the 1990s. It critically investigates the rational, dynamic and complex implementation process taking place at the micro institutional level for the transformations of teacher education institutions. The book first introduces the sociopolitical and cultural background of Chinäs teacher education system and its challenges under the condition of globalization, and illustrates major national initiatives for nurturing highly qualified teachers. It then explores new teachers¿ identities in an era of enhanced professionalism, uncovers the ways they reflect Chinäs teacher education reform, and distills the rationales behind these policy actions. This is followed by an analytic presentation of the findings of the case study of a provincial normal university, with a particular focus on such core pieces of the implementation jigsaw as policy flow, the dynamism of implementation, sociopolitical and cultural confluence, and institutional barriers in the complex process. Lastly, the book unravels key recommendations and implications for policy implementation studies from the China policy case, and constructs a Chinese Zhong-Yong Model of policy implementation, and sheds new light on policy studies of teacher education reform in particular and public policy in general, which may be transferable to other sociopolitical contexts seeking to nurture world-class teachers and achieve educational excellence in a global age.
Bücherregal gefüllt mit juristischen Werken

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?

Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.

Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl

Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München

Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen