Music and Mirrored Hybridities
Produktnummer:
181bacc82f76fe4cbe9ebf13c1df1a21df
Themengebiete: | 17. Jahrhundert 17th century 18. Jahrhundert 18th century 19. Jahrhundert 19th century 20. Jahrhundert 20th century Ambiguitäten ambiguities |
---|---|
Veröffentlichungsdatum: | 02.10.2023 |
EAN: | 9783987400445 |
Auflage: | 1 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 242 |
Produktart: | Gebunden |
Herausgeber: | Haug, Judith I. Walsdorf, Hanna |
Verlag: | Ergon |
Untertitel: | Cultural Communities Converging in French, German, and Turkish Stage Productions (17th–20th Century) |
Produktinformationen "Music and Mirrored Hybridities"
In early modern Europe, music-theatrical patterns of representing the foreign ‘Other’ helped shape relations with the Ottoman Empire. Accordingly, hybridity must be understood as a dynamic practice playing with cultural blends and borrowings, albeit possibly (re-)producing inequalities, ambiguities, and clichés. Representations of Ottomans/Turks appear as musical features emerging out of vague inspirations derived from Ottoman/Turkish music, creating a particular sound that could be decoded as ‘Ottoman’ or ‘Turkish’ by contemporary listeners. This volume addresses the convergence of cultural communities on stage from early modern France to present-day Turkey, starting from the iconic ‘Turkish scene’ from Le Bourgeois gentilhomme (1670). With contributions by Özlem Berk Albachten | Thomas Betzwieser | Aysenaz Cengiz | Marie Demeilliez | Irène Feste | Judith I. Haug | Hubert Hazebroucq | Gerrit Berenike Heiter | Evren Kutlay | Martin Laiblin | Hanna Walsdorf

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen