Metaphor and Gender in Business Media Discourse
Koller, V.
Produktnummer:
1802ccded17ded41a491b2de155813eea5
Autor: | Koller, V. |
---|---|
Themengebiete: | bibliography corpus discourse discourse analysis gender knowledge marketing media metaphor sports |
Veröffentlichungsdatum: | 25.05.2004 |
EAN: | 9781403932914 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 244 |
Produktart: | Gebunden |
Verlag: | Palgrave Macmillan UK |
Untertitel: | A Critical Cognitive Study |
Produktinformationen "Metaphor and Gender in Business Media Discourse"
This new study reconciles cognitive metaphor theory with Critical Discourse Analysis to offer a fresh approach to the study of metaphor. In applying this framework to a substantial corpus of texts from business magazines, the author shows how metaphors of war, sports and evolutionary struggle are used to construct business as a masculinized social domain. In view of the subtle but pervasive socio-cognitive impact of these metaphors, the study raises the question of possible alternatives and the scope for change in business media discourse.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen