Media Houses
Produktnummer:
18624fce4b3a7047d8b5acedb36a73d2e1
Themengebiete: | Architecture Broadcasting History Digital Media Media Theory Public Spaces |
---|---|
Veröffentlichungsdatum: | 24.03.2010 |
EAN: | 9781433105838 |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Verlag: | Peter Lang Publishing Inc. New York |
Untertitel: | Architecture, Media, and the Production of Centrality |
Produktinformationen "Media Houses"
In much recent theory, the media are described as ephemeral, ubiquitous, and de-localized. Yet the activity of modern media can be traced to spatial centers that are tangible enough – some even monumental. This book offers multidisciplinary and historical perspectives on the buildings of some of the world’s major media institutions. Paradoxically, as material and aesthetic manifestations of «mediated centers» of power, they provide sites to the siteless and solidity to the immaterial. The authors analyse the ways that architectural form and organization reflect different eras, media technologies, ideologies, and relations with the public in media houses from New York and Silicon Valley to London, Moscow, and Beijing.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen