Measuring Oral Proficiency through Paired-Task Performance
Csépes, Ildikó
Produktnummer:
187d0132b73f344c4896e6ee9036b2f23d
Autor: | Csépes, Ildikó |
---|---|
Themengebiete: | Englisch Fremdsprache Performanz (Psychologie) Sprachtest Ungarn correlational analyses empirical validation face validity paired oral exam |
Veröffentlichungsdatum: | 30.01.2009 |
EAN: | 9783631564967 |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Verlag: | Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften |
Produktinformationen "Measuring Oral Proficiency through Paired-Task Performance"
This book intends to provide a theoretical overview of examining candidates’ oral abilities in different examination formats. In particular, it explores specific partner effects on discourse outcomes and proficiency ratings in the framework of paired-task performance. Two investigations, both set in the context of a proposed Hungarian school leaving examination in English, were carried out in order to contribute to a better understanding of the assumed impact of the chosen variables. Study One investigates discourse differences between examiner-to-examinee interaction and peer-to-peer interaction. Study Two explores the impact of the peer partner’s proficiency. The results show that partner effects related to this variable cannot be predicted as either harmful or beneficial since no statistically significant difference was found between 30 candidates’ scores in different examination conditions.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen