Math anxiety and teacher SELF-EFFICACY
R. Robinson, Joshua
Produktnummer:
180b6dab8d1b984c4293a32b1747f935a8
Autor: | R. Robinson, Joshua |
---|---|
Themengebiete: | Elementary Teachers Math Anxiety Math Self-Efficacy Mathematics Education Teacher Psychology |
Veröffentlichungsdatum: | 28.11.2024 |
EAN: | 9783384437969 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 109 |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Verlag: | tredition |
Produktinformationen "Math anxiety and teacher SELF-EFFICACY"
This quantitative correlational study explored the relationship between math anxiety and math self-efficacy among practicing elementary teachers in a midwestern county. The independent and moderating effects of the number of math content courses taken, the complexity of math courses taken and the number of years of teaching experience were also evaluated. Data from 148 teachers were collected, of which 130 provided complete information for analysis. The Math Anxiety Scale for Teachers (MAST) and Mathematics Teaching Efficacy Belief Instrument (MTEBI) were used to measure math anxiety and math self-efficacy

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen