Mapping Equity and Quality in Mathematics Education
Produktnummer:
1876ede2d663974900bd853f6c01309862
Themengebiete: | Equity Equity Pedagogy Ethics Education Quality Mathematics Education |
---|---|
Veröffentlichungsdatum: | 11.01.2011 |
EAN: | 9789048198023 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 624 |
Produktart: | Gebunden |
Herausgeber: | Atweh, Bill Graven, Mellony Secada, Walter Valero, Paola |
Verlag: | Springer Netherland |
Produktinformationen "Mapping Equity and Quality in Mathematics Education"
Concerns about quality mathematics education are often posed in terms of the types of mathematics that are worthwhile and valuable for both the student and society in general, and about how to best support students so that they can develop this mathematics. Concerns about equity are about who is excluded from the opportunity to develop quality mathematics within our current practices and systems, and about how to remove social barriers that systematically disadvantage those students. This collection of chapters summarises our learning about the achievement of both equity and quality agendas in mathematics education and to move forward the debate on their importance for the field.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen