Learning and Teaching in Higher Education
Horrod, Sarah
Produktnummer:
18fc578b0e58b245f58ad6eff45726c231
Autor: | Horrod, Sarah |
---|---|
Themengebiete: | Bernstein’s pedagogic device discourse-historical approach discourse analysis higher education policy recontextualisation |
Veröffentlichungsdatum: | 09.05.2023 |
EAN: | 9783031280375 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 236 |
Produktart: | Gebunden |
Verlag: | Springer International Publishing |
Untertitel: | Policy Discourses and the Illusion of Best Practice |
Produktinformationen "Learning and Teaching in Higher Education"
This book explores the discourses in learning and teaching policy in UK higher education, traces how these ideas are recontextualised at institutional level and reveals the differences between policy discourses and lecturers’ and students’ experiences. The author argues that policy ideas around learning and teaching are not simply value-free ‘best practice’ but reflect the socio-political context of higher education. The study uses an innovative conceptual framework of critical discourse studies (CDS) and Bernstein’s sociology of pedagogy to provide critical lenses to uncover the underlying messages of policy. The book will interest a wide academic audience including anyone involved in higher education globally.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen