Kurdish Identity, Discourse, and New Media
Sheyholislami, J.
Produktnummer:
18034f02d6d965439fbf4cd2546f8d2b98
Autor: | Sheyholislami, J. |
---|---|
Themengebiete: | Digital Media Internet Print area studies identity media nationalism new media television |
Veröffentlichungsdatum: | 25.05.2011 |
EAN: | 9781349292370 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 252 |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Verlag: | Palgrave Macmillan US |
Produktinformationen "Kurdish Identity, Discourse, and New Media"
Informed by the interdisciplinary approach of Critical Discourse Analysis (CDA) and theories of identity, nation, and media, the study investigates the ways Kurds, the world's largest stateless nation, use satellite television and Internet to construct their identities. This book examines the complex interrelationships between ethno-national identities, discourses, and new media. Not only offers the first study of discursive constructions of Kurdish identity in the new media, this book also the first CDA informed comparative study of the contents of the two media. The study pushes the boundaries of the growing area of studies of identity, nationalism and transnationalism, discourse studies, minority language, and digital media.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen