Intercultural Management in China
Lang, Nikolaus S.
Produktnummer:
1803c757ae25bc40e5aa880384715253b9
Autor: | Lang, Nikolaus S. |
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Themengebiete: | Asien/Wirtschaft, Volkswirtschaft China/Wirtschaft, Volkswirtschaft Gemeinschaftsunternehmung Internationales Management Japan/Wirtschaft, Volkswirtschaft Management Strategie |
Veröffentlichungsdatum: | 12.03.1998 |
EAN: | 9783824403837 |
Sprache: | Deutsch |
Seitenzahl: | 350 |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Verlag: | Deutscher Universitätsverlag |
Untertitel: | Strategies of Sino-European and Sino-Japanese Joint Ventures |
Produktinformationen "Intercultural Management in China"
The success of joint ventures in China depends to a large extent on the skillfull handling of the intercultural differences between foreign and local partners. Based on numerous interviews with Chinese, European and Japanese managers, Nikolaus S. Lang gives a comprehensive description of intercultural management in China. In addition to an in-depth analysis of the intercultural conflicts inherent in Sino-foreign business cooperation, the author presents an analysis of successful intercultural management strategies of European and Japanese expatriates in China.

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