Zum Hauptinhalt springen Zur Suche springen Zur Hauptnavigation springen
Haben Sie Fragen? Einfach anrufen, wir helfen gerne: Tel. 089/210233-0
oder besuchen Sie unser Ladengeschäft in der Pacellistraße 5 (Maxburg) 80333 München
+++ Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands
Haben Sie Fragen? Tel. 089/210233-0

Great Women on Stage

19,80 €*

Versandkostenfrei

Produktnummer: 18730bd9d897344f22b345c10b365a7717
Themengebiete: Agrippina the Younger Baroque Classical Studies Cleopatra VII Cultural History Gender Studies Music History Opera Reception History
Veröffentlichungsdatum: 10.02.2017
EAN: 9783447107846
Auflage: 1
Sprache: Englisch
Seitenzahl: 72
Produktart: Kartoniert / Broschiert
Herausgeber: Droß-Krüpe, Kerstin
Verlag: Harrassowitz Verlag
Untertitel: The Reception of Women Monarchs from Antiquity in Baroque Opera
Produktinformationen "Great Women on Stage"
Baroque opera is entirely plurimedial. Like no other medium, it offers unique possibilities to create, transform and reinterpret common historical images and figures, using different but closely intertwined semantic levels (drama, music, acting). This makes baroque opera a promising subject of historical, political and gender-specific analysis. The present volume is based on a session of the Eleventh European Social Science History conference in 2016 and examines the (re-)presentation of antique female rulers in baroque opera. The volume is not about music history or music theory studies, but deals with how, in the baroque period, librettists, composers and stage processed the ancient material in order to present female rulers on stage. Baroque opera is a particularly suitable model of study, as ancient themes occupy a prominent place during that period of time. Agnès Garcia Ventura and Marta Ortega Balanza focus on Agrippina the Younger as adapted in a staging of Georg Friedrich Händel’s opera Agrippina at the Liceu opera house in Barcelona in 2013. They analyze the miscellaneous gender representations of Agrippina from ancient sources to Händel’s opera and its Barcelona staging. In Valeska Hartmann’s contribution Cleopatra VII plays the lead. Hartmann focuses on the stage designs used to create an appropriate setting for this ambivalent and often highly sexualized ruler. Both case studies are preceded by an introductory chapter by Kerstin Droß-Krüpe about the opera seria as a source for the reception of antiquity and an essay by Kerstin Weiand about the polyvalence of antiquity in early modern Europe.
Bücherregal gefüllt mit juristischen Werken

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?

Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.

Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl

Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München

Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen