Framing Futures in Postdigital Education
Produktnummer:
181ce872132de54045a9d19ed1577b77b3
Themengebiete: | Bildung and digital literacy Conceptual framing of futures in education Data-driven practices in education Postdigital education Socio-technical imaginaries Values and ethics in educational practices |
---|---|
Veröffentlichungsdatum: | 11.07.2025 |
EAN: | 9783031586248 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 243 |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Herausgeber: | Buch, Anders Cerratto Pargman, Teresa Lindberg, Ylva |
Verlag: | Springer International Publishing |
Untertitel: | Critical Concepts for Data-driven Practices |
Produktinformationen "Framing Futures in Postdigital Education"
This book unpacks key concepts and methods relevant for a critical and reflective framing of futures in postdigital education. The compiled chapters explore concepts and methods that have pertinence for contemporary debates about the emergence of data-driven education and scrutinize implicit or explicit ethical and normative implications. The book provides in-depth critical reflections and perspectives to engage and analyze data-driven education as an educational and cultural phenomenon. It focuses on the value-laden and ethical aspects reflected in educational imaginaries (discourses and practices) regarding emerging data-driven sociotechnical practices in education. The book is the result of scholarly exchanges between disciplines at a symposium held at VIA University College in Denmark in May 2022.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen