Formative Assessment and Feedback Tool
Duss, Kevin
Produktnummer:
1870abb75cdf86413da3ffbb733fdfdce6
Autor: | Duss, Kevin |
---|---|
Themengebiete: | Action design research Automated feedback Feedback Tool Formative Assessment Higher education Large-scale lectures Social comparison Student Performance Taxonomy Table Web-based Application |
Veröffentlichungsdatum: | 11.01.2020 |
EAN: | 9783658291433 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 86 |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Verlag: | Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH |
Untertitel: | Design and Evaluation of a Web-based Application to Foster Student Performance |
Produktinformationen "Formative Assessment and Feedback Tool"
In this book, Kevin Duss tackles the well-known problem in the teaching structure of today’s universities that despite the immense potential of formative feedback towards students is not or only insufficiently applied. The author uses existing research and modern technologies to develop a web-based feedback application that enhances both objective and perceived student performance. This work makes a first step towards a design theory for formative feedback applications and gives guidance for their successful implementation.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen