Experimental Design
Nguyen, Mike
Anzahl | Stückpreis |
---|---|
Bis 1 |
0,00 €*
|
Ab 1 |
0,00 €*
|
Dieses Produkt erscheint am 20. Oktober 2025
Produktnummer:
1804829e23cc4342faaeb1f52db709c67e
Autor: | Nguyen, Mike |
---|---|
Themengebiete: | A/B Testing ANOVA Business Experiments Causal Inference Latin Square Design Randomization clinical trials experimental design randomized design sampling |
Veröffentlichungsdatum: | 20.10.2025 |
EAN: | 9783032018397 |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | Unbekannt |
Verlag: | Springer International Publishing |
Produktinformationen "Experimental Design"
This volume provides a comprehensive introduction to the principles and practices of experimental design, a cornerstone of empirical research across disciplines. Covering foundational topics such as sampling, randomization, and analysis of variance, alongside more advanced methods like factorial designs and multivariate approaches, this volume equips readers to design rigorous experiments with confidence.Whether you're preparing for exams, conducting field studies, or planning business trials, this book offers practical guidance through real-world examples—ranging from A/B testing in digital marketing to policy evaluations in the public sector.Designed for students, researchers, and practitioners alike, it emphasizes not only the technical aspects of design and analysis, but also the interpretation of results for decision-making. Readers will gain the skills to produce credible causal evidence and translate findings into actionable insights.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen