Ethische und rechtliche Verantwortlichkeit im Rahmen des Influencer Marketings
Börner, Josefine
Autor: | Börner, Josefine |
---|---|
Themengebiete: | Datenschutzrecht Electronic Marketing - Online-Marketing Ethik / Sozialethik Internet / Politik, Gesellschaft Marketing / Electronic Commerce Medienrecht Privatrecht Sozialethik Verbraucherschutz - Verbraucherrecht Zivilgesetz Zivilrecht |
Veröffentlichungsdatum: | 06.03.2025 |
EAN: | 9783428193387 |
Auflage: | 001 |
Sprache: | Deutsch |
Seitenzahl: | 271 |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Verlag: | Duncker & Humblot GmbH |
Produktinformationen "Ethische und rechtliche Verantwortlichkeit im Rahmen des Influencer Marketings"
'Ethical and Legal Responsibility in the Context of Influencer Marketing': This thesis examines ethical and legal responsibility in influencer marketing, focusing on influencers, companies and platforms. The work addresses the fundamental questions of 'whether', 'how', and 'by what means' advertising should be conducted. It centers on advertising disclosure requirements and content-related advertising restrictions under unfair competition and media law, while exploring whether existing laws require adaptation based on legal ethics considerations.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen