eSports is Business
Scholz, Tobias M.
Autor: | Scholz, Tobias M. |
---|---|
Themengebiete: | Business / Management Computerspiel / Programmierung E-Business E-Venture Electronic Commerce - E-Commerce F u. E (Forschung und Entwicklung) Führung / Unternehmensführung IT Informationstechnologie Innovationsmanagement Internet / Electronic Commerce Management Management / Innovationsmanagement Management / Strategisches Management Net Economy Strategisches Management Technologie / Informationstechnologie Unternehmensführung Unternehmensstrategie / Strategisches Management Wissenschaft |
Veröffentlichungsdatum: | 02.03.2019 |
EAN: | 9783030111984 |
Auflage: | 001 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 172 |
Produktart: | Gebunden |
Verlag: | Springer International Publishing Springer International Publishing AG Springer Nature Switzerland |
Untertitel: | Management in the World of Competitive Gaming |
Produktinformationen "eSports is Business"
The global phenomenon of eSports has experienced exponential growth in recent years, gaining interest from the media, sports and technology industries. Being born digital, global and agile, competitive gaming appeals to a young and emerging audience, and therefore the management of businesses within the eSports industry requires a unique strategy. Presenting a short history of the industry and an overview of its various stakeholders, the author explores how important governing principles have emerged to culminate in a business model network. An insightful read for scholars researching innovation, eBusiness and strategy, this book takes a pioneering approach and examines potential implications for the future of eSports.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen