Equity in Discourse for Mathematics Education
Produktnummer:
18603e0878d84f46878d5ed411a1e4853e
Themengebiete: | Discourse Equity Mathematics Education |
---|---|
Veröffentlichungsdatum: | 01.03.2014 |
EAN: | 9789400793651 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 270 |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Herausgeber: | Choppin, Jeffrey Herbel-Eisenmann, Beth Pimm, David Wagner, David |
Verlag: | Springer Netherland |
Untertitel: | Theories, Practices, and Policies |
Produktinformationen "Equity in Discourse for Mathematics Education"
This book explores the connection between the ways people speak in mathematics classrooms and their opportunities to learn mathematics. The words spoken, heard, written and read in mathematics classrooms shape students’ sense of what mathematics is and of what people can do with mathematics. The authors employ multiple perspectives to consider the means for transformative action with respect to increasing opportunities for traditionally marginalized students to form mathematical identities that resonate with their cultural, social, linguistic, and political beings.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen