Entering Society
Harbrecht, Isabelle
Produktnummer:
182e9837f821f74e5499f95e46c4df3824
Autor: | Harbrecht, Isabelle |
---|---|
Themengebiete: | Berufsbildung Bildungswesen China Erziehung, Schul- und Bildungswesen Motivation Sozialwissenschaften, Soziologie Stigmatisierung |
Veröffentlichungsdatum: | 13.02.2019 |
EAN: | 9783958260962 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 298 |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Verlag: | Würzburg University Press |
Untertitel: | The Adolescence, Identity and Development of Vocational Education Students in Shanghai |
Produktinformationen "Entering Society"
With the late twentieth-century reform of the labour market in China, jobs ceased to be guaranteed by the government, and higher education became more and more a requirement for even low-level positions. A surplus of academics and a lack of skilled workers are consequences of these developments - yet vocational education, a clear solution to this problem, has had a persistently negative reputation as a second-class education, suitable only for weak students whose results are too low for an academic middle school. Against this background, Entering Society analyses the social environments, personalities, values and perceptions of vocational education students over three years in Shanghai. The results show how adolescents stigmatized by society view themselves, their education, their identities and their futures.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen