Elements of Multinational Strategy
Head, Keith
Autor: | Head, Keith |
---|---|
Themengebiete: | International (Wirtschaft) / Multinationales Unternehmen Multinationales Unternehmen Unternehmensstrategie |
Veröffentlichungsdatum: | 14.11.2007 |
EAN: | 9783540744382 |
Auflage: | 2007 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 224 |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Verlag: | Springer-Verlag GmbH Springer Berlin Heidelberg |
Produktinformationen "Elements of Multinational Strategy"
This book on international business merges managerial decision-making in with the conceptual tools provided by international economics. It integrates the theoretical study of international trade and foreign direct investment with the actual strategic and operational decisions of exporters and multinational enterprises. The book first covers some basic material on exchange rates that is essential for understanding all types of international business transactions. It then focuses on trade, first analyzing the gains from trade and then enumerating the many costs of cross-border goods and service transactions and identifies four essential elements of a multinational strategy: factor advantages, trade costs, scale economies, and market sizes. In addition, the volume covers issues of central importance to firms that invest overseas: political risk, taxation, and expatriate assignment.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen