Education Policy and Realist Social Theory
Archer, Robert
| Autor: | Archer, Robert |
|---|---|
| Veröffentlichungsdatum: | 24.12.2007 |
| EAN: | 9780415464338 |
| Sprache: | Englisch |
| Seitenzahl: | 268 |
| Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
| Verlag: | Routledge |
| Untertitel: | Primary Teachers, Child-Centred Philosophy and the New Managerialism |
Produktinformationen "Education Policy and Realist Social Theory"
In Europe welfare state provision has been subjected to 'market forces'. Over the last two decades, the framework of economic competitiveness has become the defining aim of education, to be achieved by new managerialist techniques and mechanisms. This book thoughtfully and persuasively argues against this new vision of education, and offers a different, more useful potential approach. This in-depth major study will be of great interest to researchers in the sociology of education, education policy, social theory, organization and management studies, and also to professionals concerned about the deleterious impact of current education policy on children's learning and welfare.
Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen