Economic News, Sentiment, and Behavior
Lischka, Juliane A.
Produktnummer:
180c02850c23524c4384151062a57f8de5
Autor: | Lischka, Juliane A. |
---|---|
Themengebiete: | Economic Situation Economic Trend Economy Massenmedien Mass media Nachrichten, Zeitung (Allgemeines) News, Newspapers Wirtschaft / Meinungslenkung Wirtschaftliche Lage Wirtschaftskonjunktur |
Veröffentlichungsdatum: | 12.11.2015 |
EAN: | 9783658115401 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 129 |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Verlag: | Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH |
Untertitel: | How Economic and Business News Affects the Economy |
Produktinformationen "Economic News, Sentiment, and Behavior"
This book explores the relations between objective, media-related, and social attitudinal as well as behavioral realities of private, expert, and corporate agents in the traditions of mass communication, journalism studies and behavioral economics. Results based on time series analyses for German data show that the news reports in a volatile manner on the economy and may influence its development through third-person effects. Bad economic news does not cause a decrease in private purchase intentions. Bad news may lead to a change in corporate decisions, such as advertising expenditures, because corporate decision makers may presume changes in consumer behavior through news.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen