Critical Perspectives on EdTech in Higher Education
Anzahl | Stückpreis |
---|---|
Bis 1 |
0,00 €*
|
Ab 1 |
0,00 €*
|
Dieses Produkt erscheint am 18. November 2025
Produktnummer:
185a0f98659a7149a39cb0316c00f188ae
Themengebiete: | Open Access digitalisation learning management systems platform capitalism political economy surveillance |
---|---|
Veröffentlichungsdatum: | 18.11.2025 |
EAN: | 9783031881732 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 252 |
Produktart: | Unbekannt |
Herausgeber: | Laterza, Vito Thomas, Duncan A. |
Verlag: | Springer International Publishing |
Untertitel: | Varieties of Platformisation |
Produktinformationen "Critical Perspectives on EdTech in Higher Education"
This open access book provides critical perspectives on educational technology (EdTech) platforms and platformisation in higher education. It focuses on three analytical dimensions: higher education actors’ struggles with the tension between autonomy from and dependence on EdTech platforms, the effects of platform features and platformisation on human interactions in higher education, and future scenarios and alternatives to dominant commercial paths. The book will appeal to academics interested in higher education digitalisation and digital teaching and learning, as well as higher education and educational technology practitioners.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen