Constructivism and Teachers in Chinese Culture
Wei, Zitong
Produktnummer:
18bcb659d7f34e43e5a2d7685b09548d0b
Autor: | Wei, Zitong |
---|---|
Themengebiete: | Active Learning Chinese Culture Chinese Hermeneutics Constructivism and Confucianism Early Childhood Teacher Education Emic Perspective Heuristic Teaching Sociomoral Atmosphere |
Veröffentlichungsdatum: | 22.01.2019 |
EAN: | 9789811326905 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 194 |
Produktart: | Gebunden |
Verlag: | Springer Singapore |
Untertitel: | Enriching Confucianism with Constructivism |
Produktinformationen "Constructivism and Teachers in Chinese Culture"
This book provides a refreshing look at kindergarten teachers’ practical knowledge and their context-specific reasoning of the usefulness of constructivism from a culturally emic perspective. Examining the similarities and differences between constructivism and Confucianism from both instructional and moral perspectives, it provides a unique contribution to teaching and teacher education. An understanding of the compatibility between constructivism and Confucianism is valuable in cross-cultural exchange and learning, and as such the book is a great source for educational researchers in a time of globalization.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen