Comic Books
Rhoades, Shirrel
Autor: | Rhoades, Shirrel |
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Themengebiete: | Absatz / Marketing Cultural Studies Fernsehen - Privatfernsehen Film Internet / Einführung, Lexikon Kinematografie Kulturwissenschaften Kunst Kunstgeschichte Kunsthandel Marketing Mäzen - Mäzenatentum Rede (Anleitung) Rhetorik (Anleitung) TV Vermarktung Werbung Wissenschaft / Kulturwissenschaften |
Veröffentlichungsdatum: | 14.11.2007 |
EAN: | 9780820488936 |
Auflage: | 001 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 424 |
Produktart: | Gebunden |
Verlag: | Peter Lang Peter Lang Publishing Inc. |
Untertitel: | How the Industry Works |
Produktinformationen "Comic Books"
This book is an insider¿s guide to how the comic book industry works. Yoüll learn how comic book superheroes are created and the deeper meanings they represent. Yoüll follow the development of sequential art storytelling ¿ from caveman wall paintings to modern manga and cinematic techniques. Here you will explore comics in all forms: those flimsy pamphlets we call comic books; thick graphic novels; Japanese manga; and blockbuster movies featuring epic battles between good and evil. But behind it all, yoüll discover how comics are an intellectual property business, the real money found in licensed bedsheets and fast-food merchandise, heart-pounding theme park rides and collectible toys, video games, and Hollywood extravaganza featuring such popular superheroes as Spider-Man, Superman, X-Men, and Batman.

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