Clinical Rehabilitation Experience Utilizing Serious Games
Produktnummer:
185c7a544c763547c8bac9a024ca4c1874
Themengebiete: | Clinical Experience Clinical Rehabilitation Experience Health Data Collection Homecare Serious Games User Centered Design Wearable Computing eHealth |
---|---|
Veröffentlichungsdatum: | 14.05.2018 |
EAN: | 9783658219567 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 241 |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Herausgeber: | Knackfuß, Peter Lawo, Michael |
Verlag: | Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH |
Untertitel: | Rehabilitation Technology and a Technical Concept for Health Data Collection |
Produktinformationen "Clinical Rehabilitation Experience Utilizing Serious Games"
This book emerged out of research done during the period between 2004 and 2016 on the topic of mobile and wearable computing. It did not solely focus on technical solutions and the search for a general approach but also on the question how people can live with this technology. Thus social and organizational aspects were also part of the research. The findings demonstrate the opportunities of serious games and reveal the need of clinical studies when targeting at solutions that are to become part of any kind of therapy. The result is a comprehensive presentation of research findings covering different important aspects in the domain of wearable and pervasive computing for a better life.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen