Chinese Children's Reading Acquisition
| Themengebiete: | China / Sprache Chinesisch Psycholinguistik Psychologie / Allgemeines, Einführung, Lexikon Sprachwissenschaft / Psycholinguistik |
|---|---|
| Veröffentlichungsdatum: | 31.10.2001 |
| EAN: | 9780792375432 |
| Auflage: | 2002 |
| Sprache: | Englisch |
| Seitenzahl: | 284 |
| Produktart: | Gebunden |
| Herausgeber: | Gaffney, Janet S. Packard, J. Wenling Li |
| Verlag: | Springer US Springer US, New York, N.Y. |
| Untertitel: | Theoretical and Pedagogical Issues |
Produktinformationen "Chinese Children's Reading Acquisition"
Published research and conference presentations on the Chinese language in the last decade have tended to focus on adult language processing. This book provides a comprehensive resource for the critical discussion of major issues in learning to read Chinese from a child acquisition perspective. The combined contributions from researchers in Asian studies, linguistics, psycholinguistics, psychology, cognitive psychology, reading, and education inform international comparative studies of literacy by making apparent the features of the Chinese culture, language, writing system, and pedagogy that may facilitate or impede the acquisition of literacy.
Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen