Business Strategies and Competitiveness in Times of Crisis
Gavinelli, Laura
Produktnummer:
1865e3f5cecbdc479ea50592d49aa5a0ef
Autor: | Gavinelli, Laura |
---|---|
Themengebiete: | communication innovation internationalization management marketing networking strategic behaviour |
Veröffentlichungsdatum: | 24.06.2016 |
EAN: | 9781137578099 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 290 |
Produktart: | Gebunden |
Verlag: | Palgrave Macmillan UK |
Untertitel: | A Survey on Italian SMEs |
Produktinformationen "Business Strategies and Competitiveness in Times of Crisis"
This book focuses on the relationship between business strategy and competition among Italian SMEs in the aftermath of the economic crisis. First examining business strategy and competitive advantage in a broader sense, Business Strategies and Competitiveness in Times of Crisis goes on to analyse the strategic behaviour of SMEs and the key factors that allow them to overcome the challenges they face. The book covers wide-ranging topics such as marketing and communication strategies, internationalization process and entry modes, access to credit, networking, innovation process and human resources enhancement. Referring to insightful case studies and surveys conducted between 2011 and 2014, it reflects on managerial implications for Italian SMEs and identifies their three main competitive challenges.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen