Zum Hauptinhalt springen Zur Suche springen Zur Hauptnavigation springen
Haben Sie Fragen? Einfach anrufen, wir helfen gerne: Tel. 089/210233-0
oder besuchen Sie unser Ladengeschäft in der Pacellistraße 5 (Maxburg) 80333 München
+++ Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands
Haben Sie Fragen? Tel. 089/210233-0

Brand Strength

53,49 €*

Versandkostenfrei

Produktnummer: 16A3361250
Autor: Walser, Martin
Themengebiete: Dissertationen Marke Markenmanagement Warenzeichen
Veröffentlichungsdatum: 29.01.2004
EAN: 9783824479597
Sprache: Englisch
Seitenzahl: 328
Produktart: Kartoniert / Broschiert
Verlag: Deutscher Universitätsverlag
Untertitel: Building and Testing Models Based on Experiential Information
Produktinformationen "Brand Strength"
As brands have developed an image as an integral, beneficial part of products and services, the evaluation of brands has become the subject of substantial research. Sparked by the strong interest in measuring the financial value of brands, numerous attempts to assess the value of a brand from a marketing perspective have been made recently. Martin G. Walser generates a standardized scheme for describing and evaluating existing approaches to measure the strength of a brand. On this basis, the author contributes to the as yet limited scientific research into the formation of brand strength by breaking with the well established "advertising paradigm", which postulates that strong brands are above all the result of advertising. Instead, he focuses on "experiential information", i.e. the consumers' experience with the brand, as a main source of brand strength. An empirical study supports the author's conceptual model and invites both researchers and practitioners to take into consideration the consumers' experience more explicitly. Das Werk wurde mit dem Nestlé-Preis für Wirtschaftswissenschaften 2001 und mit dem Preis der Wirtschaftskammer Tirol 2001 ausgezeichnet.
Bücherregal gefüllt mit juristischen Werken

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?

Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.

Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl

Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München

Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen