Artificial Creativity
Produktnummer:
18ce6c019970794e1180a6184c0b2560a9
Themengebiete: | Artificial Creativity Artificial Intelligence proceedings Artificial narratives Computer Science proceedings Critical Visual Sociology Digital Culture Digital Humanities Digital Narratives and AI Sound Studies digital social sciences |
---|---|
Veröffentlichungsdatum: | 03.07.2025 |
EAN: | 9783031883330 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 236 |
Produktart: | Gebunden |
Herausgeber: | Micalizzi, Alessandra |
Verlag: | Springer International Publishing |
Untertitel: | Looking at the Future of Digital Culture |
Produktinformationen "Artificial Creativity"
This edited book collects a selection of the best papers submitted for the Artificial Creativity: Looking at the Future of Digital Culture meeting held in Milan, Italy in June of 2024. The chapters cover the effects of technology on the arts including the narrative, visual, and auditory. This book revisits the notion of what can be considered creative, artistic, and consequently an expression of our culture. It appeals to students and researchers and reveals how the field of ‘creative practice research’ is constantly shaped by the emergence of new technologies, especially “intelligent” technologies such as AI and machine learning.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen