Agency Theory: Methodology, Analysis
Stremitzer, Alexander
Produktnummer:
18ac8665782f55472da8b4712e94718f4b
Autor: | Stremitzer, Alexander |
---|---|
Themengebiete: | Agency-Theorie Joint Ventures Kontrakttheorie Netzwerk Outsourcing Transaktionsbeziehung Vertrag asymmetrische Information private Information |
Veröffentlichungsdatum: | 14.12.2004 |
EAN: | 9783631529737 |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Verlag: | Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften |
Untertitel: | A Structured Approach to Writing Contracts |
Produktinformationen "Agency Theory: Methodology, Analysis"
Designing a contract is often more of an economic than a legal problem. A good contract protects parties against opportunistic behavior while providing motivation to cooperate. This is where economics and, especially contract theory, may prove helpful by enhancing our understanding of incentive issues. The purpose of this book is to provide specific tools which will help to write better contracts in real world environments. Concentrating on moral hazard literature, this book derives a tentative checklist for drafting contracts. As an economic contribution to a field traditionally considered an art rather than a science, this treatment also gives much attention to methodological issues.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen