Afterlife as Afterimage
Produktnummer:
18cc50a423788f43bb8eb218abf076d543
Themengebiete: | Aufsatzsammlung Celebrity Fame Journalism Media Music Popmusiker Prestige |
---|---|
Veröffentlichungsdatum: | 28.07.2005 |
EAN: | 9780820463650 |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Verlag: | Peter Lang Publishing Inc. New York |
Untertitel: | Understanding Posthumous Fame |
Produktinformationen "Afterlife as Afterimage"
The mass media make it possible for fame to be enhanced and transformed posthumously. What does it mean to fans when a celebrity dies, and how can death change the way that celebrities are perceived and celebrated? How do we mourn and remember? What can different forms of communication reveal about the role of media in our lives? Through a provocative look at the lives and legacy of popular musicians from Elvis to Tupac and from Louis Prima to John Lennon, Afterlife as Afterimage analyzes the process of posthumous fame to give us new insights into the consequences of mediation, and it illuminates the complex nature of fandom, community formation, and identity construction.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen