Advertising as Multilingual Communication
Kelly-Holmes, H.
Produktnummer:
18fc3951157edb41578e3778082c860dc1
Autor: | Kelly-Holmes, H. |
---|---|
Themengebiete: | Advertising English Ethno-Marketing French German Tradition communication marketing new media society |
Veröffentlichungsdatum: | 30.11.2004 |
EAN: | 9781403917256 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 206 |
Produktart: | Gebunden |
Verlag: | Palgrave Macmillan UK |
Produktinformationen "Advertising as Multilingual Communication"
Advertising has traditionally communicated messages to consumers with strong local and national identities. However, increasingly, products, producers, advertising agencies and media are becoming internationalized. In the development of strategies that appeal to a large multinational consumer base, advertising language takes on new 'multilingual' features. The author explores the role of advertising language in this new globalized environment, from a communicative theory point of view, as well as from a close linguistic analysis of some major advertising campaigns within a multicultural and multilingual marketplace.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen