Zum Hauptinhalt springen Zur Suche springen Zur Hauptnavigation springen
Haben Sie Fragen? Einfach anrufen, wir helfen gerne: Tel. 089/210233-0
oder besuchen Sie unser Ladengeschäft in der Pacellistraße 5 (Maxburg) 80333 München
+++ Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands
Haben Sie Fragen? Tel. 089/210233-0

Action Theory and Communication Research

64,95 €*

Versandkostenfrei

Produktnummer: 18e6ea72fbe980400095a27f1c74d6b6a2
Themengebiete: Communication Studies Kommunikationswissenschaft LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES Mass Communication
Veröffentlichungsdatum: 24.09.2004
EAN: 9783110180817
Auflage: 1
Sprache: Englisch
Seitenzahl: 385
Produktart: Kartoniert / Broschiert
Herausgeber: McQuail, Denis Renckstorf, Karsten Rosenbaum, Judith E. Schaap, Gabi
Verlag: de Gruyter Mouton
Untertitel: Recent Developments in Europe. (Mouton Textbook)
Produktinformationen "Action Theory and Communication Research"
The action theoretical approach has already proved its value as a framework for communication research, most especially in the study of media audiences and media use. It has deep roots in Weberian sociology, symbolic interactionism and phenomenology and it has been a robust survivor of the various storms that have beset the practice of the social sciences since the collapse of structuralist and social system paradigms. The social action approach privileges the perspective of the acting individual but offers guidelines for connecting the subjective orientation with networks of social interaction and for treating 'behaviour' as a social process. Research within this framework takes account of the wider social context and calls for a careful combination of empirical observation and interpretation, with a corresponding diversity of methodologies. The appeal of the approach stems also from its flexibility, wide range of applications and sensitivity to cultural and social meanings. The contributions assembled in this book, despite their diversity, can all be placed within the framework of social action theory. Some are reports of empirical inquiries, others reflections on theory but each one sheds some light on the significance of media use in everyday experience and contributes to an understanding of communication in society.
Bücherregal gefüllt mit juristischen Werken

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?

Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.

Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl

Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München

Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen