A Twenty-first Century Approach to Teaching Social Justice
Produktnummer:
18982a36c7720044d4a8bf84f805f5fba3
Themengebiete: | Aufsatzsammlung Bildung Soziale Gerechtigkeit action gender race sexual orientation social justice |
---|---|
Veröffentlichungsdatum: | 04.12.2008 |
EAN: | 9781433105135 |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | Kartoniert / Broschiert |
Verlag: | Peter Lang Publishing Inc. New York |
Untertitel: | Educating for Both Advocacy and Action |
Produktinformationen "A Twenty-first Century Approach to Teaching Social Justice"
A Twenty-first Century Approach to Teaching Social Justice: Educating for Both Advocacy and Action defines social justice in terms of the marginalization of groups including women, people of color, queers, working class/poor individuals, and individuals with disabilities. Sixteen original chapters provide new and insightful perspectives on topics ranging from global transgender awareness and action to religious pluralism. Essential reading for anyone concerned about the state of equality in our society, this book will provide undergraduate and graduate students, as well as other readers, with an awareness of various social justice issues and how to develop strategies for social change.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen