Zum Hauptinhalt springen Zur Suche springen Zur Hauptnavigation springen
Haben Sie Fragen? Einfach anrufen, wir helfen gerne: Tel. 089/210233-0
oder besuchen Sie unser Ladengeschäft in der Pacellistraße 5 (Maxburg) 80333 München
+++ Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands
Haben Sie Fragen? Tel. 089/210233-0

A Relational Approach to Educational Inequality

53,49 €*

Versandkostenfrei

Produktnummer: 16A37690050
Autor: Somel, R. Nazli
Veröffentlichungsdatum: 22.05.2019
EAN: 9783658266141
Auflage: 001
Sprache: Englisch
Seitenzahl: 300
Produktart: Kartoniert / Broschiert
Verlag: Springer Fachmedien Wiesbaden Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH
Untertitel: Theoretical Reflections and Empirical Analysis of a Primary Education School in Istanbul
Produktinformationen "A Relational Approach to Educational Inequality"
In her research R. Nazl¿ Somel focuses on the topic of educational inequality, both from a theoretical perspective and through an empirical analysis. After a review of prominent approaches to educational inequality and their criticism, she offers a novel strategy to study the issue based on Relational Sociology and using the relational approaches of Charles Tilly and Pierre Bourdieu. Three relational characteristics of educational inequality are identified that are its relativity, cumulativeness, and being an organized practice. The author then applies this relational perspective to an in-depth study on an Istanbul primary school, analyses students, teachers and school organization in relation to each other and to Turkish education system and society.
Bücherregal gefüllt mit juristischen Werken

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?

Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.

Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl

Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München

Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen