A Lacanian Theory of Curriculum in Higher Education
Murillo, Fernando M.
Produktnummer:
181b5f9ece219b441dbd80c3655938caa2
Autor: | Murillo, Fernando M. |
---|---|
Themengebiete: | Curriculum theory criticism curriculum design higher education psychoanalysis |
Veröffentlichungsdatum: | 17.10.2018 |
EAN: | 9783319997643 |
Sprache: | Englisch |
Seitenzahl: | 92 |
Produktart: | Gebunden |
Verlag: | Springer International Publishing |
Untertitel: | The Unfinished Symptom |
Produktinformationen "A Lacanian Theory of Curriculum in Higher Education"
This volume presents a distinctively Lacanian psychoanalytic approach to the theorizing, understanding, and critique of curriculum in higher education. In this work, the author presents the main theories of curriculum in the current discourse, develops a notion of critique, and applies it to existing global guidelines for curriculum reform. Relying on the architectonic of the subject as developed across the work of Jacques Lacan—expressed in the registers of the Symbolic, the Imaginary, and the Real—the author provides a new approach to understanding curriculum in terms of the psychic dynamics that explain its workings.

Sie möchten lieber vor Ort einkaufen?
Sie haben Fragen zu diesem oder anderen Produkten oder möchten einfach gerne analog im Laden stöbern? Wir sind gerne für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Juristische Fachbuchhandlung
Georg Blendl
Parcellistraße 5 (Maxburg)
8033 München
Montag - Freitag: 8:15 -18 Uhr
Samstags geschlossen